Young Living Essential Oils | EO Lemon ~ EO Bajet Tapi Banyak Manfaat







Ok lama dah tak cerita pasal Young Living Essential Oils. Hari ni aku nak buat entri ringkas untuk salah satu EO yang agak popular juga dari Young Living dan semestinya banyak manfaatnya.

EO Lemon ni aku dapat 5ml free je beli diffuser dan join ahli Young Living. Kalau korang beli dapat botol 15ml. Harga pun antara EO bajet mampu milik. First EO yang aku diffuse bila set Dewdrop diffuser sampai dulu EO Lemon ni la. Tak sangka rupanya EO Lemon ni bukan je bagus bila diffuse, tapi banyak kelebihan lain juga walaupun tak diffuse. So aku akan cerita antara kelebihan EO Lemon ni dan tentunya pengalaman aku sendiri dengan EO Lemon ni.

Antara kelebihan EO Lemon ni ialah ~~

🍋 Memberikan rasa kesegaran
🍋 Detoks
🍋 Agen pembersihan
🍋 Penguat ingatan
🍋 Menurunkan suhu panas dalam badan/demam
🍋 Inhale untuk hilangkan rasa mual/loya
🍋 Membangkitkan mood ceria




Pengalaman aku dengan Lemon ni yang paling aku ingat kebetulan masa tu dalam kereta dengan anak dan suami on the way nak balik rumah jauh jugak la terperangkap dengan jammed lagi. Tiba-tiba Firas dalam carseat merengek lain macam. Aku ambil dia kot ingat nak susu ke apa kan, then rasa badan dia panas. Cek suhu pun agak tinggi.

Dalam masa tu ubat tak ada dalam kereta teringat ada bawa bwg EO nak tunjuk kat kawan. Dalam tu ada EO Lemon. So tawakal jela teringat orang selalu share kalau anak demam jerlum je dengan air yang dititis dengan EO Lemon ni. Dah tu ice hot bag pun tak bawak masa tu, kain untuk basah pun tak ada. Ermm...panik jugak la bila melibatkan anak ni kan. Nasib la ada wipes aku fikir boleh la ni ada basah-basah sikit. So titis lemon tu kat wipes lap-lap kat badan Firas then bagi dia makan tidurkan balik dalam carseat.

Dan alhamdulillah.. Suhu panas dia turun dan lena tidur sampai rumah. At least ada juga la ikhtiar sementara sebelum pergi klinik ke apa kan.

EO Lemon antara yang mesti ada sekarang dalam handbag


Oklah tu je aku nak cerita EO Lemon yang harga murah tapi banyak manfaat ni. Korang kalau teringin juga nak ada pengalaman dengan EO Lemon ni, boleh la cuba juga.

Meh whatsapp aku jangan segan-segan tau ~~
www.wassap.my/601161912909/yleo






5 comments:

  1. suka gak lemon ni sebab bau fresh...kadang2 akak titis dalam air dan minum untuk legakan kahak..sebab RC da habis..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Banyak benefit lemon ni. Rc kite guna sikit2 syg sebab mahal haha

      Delete
  2. bagus EO ni.. kiteww pon suka yg lemon hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best kan awak. Habis je mesti nak topup lagi

      Delete
  3. Bagus ko Faizzah, sendiri guna, sambil bisnes dan kongsikan pengalamannya... Sis pun ada rezeki nak amik satu set nanti...

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.