LIRIK LAGU BONEKA ~ ERNIE ZAKRI




   Credit picture to ~ IG Ernie Zakri



Sumber video ~ YouTube 




         Producer : Omar K, Iqie Hugh, Firdaus Rahmat
             Tahun : 2020




Aku bukan mainan
Tuk kau permainkan
Sesuka hati mu sahaja

Aku bukan wanita
Yang mudah kau cela
Yang mudah kau dera jiwa

Biarkan tertutup
Pintu kamu yang telah rapuh
Bukalah matamu
Takkan mekar bunga yang layu

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau inginkan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau menyeksaku

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau mahukan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau terus membunuhku

Aku takkan mengalah
Dihempas godaan
Dihembus bisikan halusmu

Aku takkan berdiam
Membiar kau rasuk
Membiar kau ragut mimpiku

Biarkan tertutup
Pintu kamu yang telah rapuh
Bukalah matamu
Takkan mekar bunga yang layu

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau inginkan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau menyeksaku

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau mahukan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau terus membunuhku

Takkan aku terikat
Dengan jari jemarimu
Meracunkan cinta

Takkan aku lepaskan
Jiwaku yang selamanya
Mengharapkan cinta sempurna

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau inginkan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau menyeksaku

Bukan boneka
Seperti apa yang engkau mahukan
Sesungguhnya aku tak sanggup
Sudah cukup
Tak perlu kau terus membunuhku


                  🍄🍄🍄🍄🍄

🎤 Suara best. Lagu pun best. Dengar lama-lama sikit. Kalau korang perasan sebelum-sebelum ni pun kebanyakan lagu Ernie Zakri ada mesej tersendiri yang bagi semangat dan kekuatan terutamanya buat kaum wanita. Dan nak ucapkan tahniah juga buat Ernie Zakri dan penyanyi Syamel yang baru mengikat tali pertunangan. Alhamdulillah. Suka tengok depa berdua comeyy je..

1 comment:

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.