Kunyah Kunyah Petang ~ Cekodok Pisang

 


Waktu petang-petang macam ni memang mesti ada something untuk kudapan or kunyah-kunyah orang kata sambil pekena minuman panas. 

Kebetulan hari ini cuaca pun baru lepas hujan dapat pulak cekodok pisang , ada yang panggil jemput-jemput pisang, or nama glamour welcome welcome pisang ke, hahaha lantak laa janji kenyang dan masuk ke mulut jugak..memang syok uiii tak sedar dah ngap 2 3 biji cekodok...hilang letih dan penat seharian hari ni...

Elok la mengunyah dari dok membawang petang cari salah orang ehh hahaha..perut kenyang jiwa tenang..tapi seeloknya juga di waktu petang ni kita ber jogging untuk tubuh badan yang sihat dan cergas. Barulah bermanfaat di waktu petang kita kan korang..

Rasa dah lama aku tak tulis entri pasal kunyah-kunyah petang ni kan.. excited sangat cuaca sejuk nyaman ni dapat pulak cekodok pisang panas-panas ni memang otak pun tiber rajin nak menulis..semoga kerajinan ni berterusan la dari hari ke hari..banyak lagi benda nak cerita ni..kita jumpa di entri seterusnya okeyyy






5 comments:

  1. betul sgt ni , sedapp kunyah nak lg ujan2 ni baru masak lak tu
    ciknur pg td goreng cekodok pisang jga, ada lg sikit utk mlm pula

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak kunyah cekodok pisang. Rindu pulak nak godek tepung!

    ReplyDelete
  3. akk buat ke..cantik bulat2

    ReplyDelete
  4. Memang sedap Makan ujan ujan.. Hehe.. Kalau mak saya, mesti buat lembik lembik je cekodok tu...senang

    ReplyDelete
  5. Sedapnya,. dapat lak yag cekodok banyak pisangnya

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.