Penutup Aidilfitri 2023

 

Dah balik ke sarang kan, sambung beraya di Johor memang sampai ke penutup Syawal la jawabnya. Ni aku kumpulkan gambar-gambar yang sempat diambil dan ceritakan serba ringkas jela. Biasalah dah hujung-hujung baru kalut nak cerita kan hehehe...entah-entah dah masuk bulan Zulkaedah masa entri ni publish hahaha 


Kalau nak hurai semua memang tak berkesempatan. Dari kisah beraya, open house dengan kaum keluarga, sahabat handai, jiran tetangga memang tak habis laa uollss..

             Beraya di kem suami


                       




Lepas ni banyak lagi nak kena selesaikan entri untuk produk best yang aku nak share untuk korang. So kita selesaikan semua kisah hari raya di entri ini ye..


Bersyukur juga dapat berjumpa dengan saudara mara, tak semua tapi yang area Johor Bahru ni memang habis ku tapau la hahaha..dari makcik pakcik, sepupu sepapat, dua tiga pupu pun habis aku redah..haa gitu

       Dengan mak kita..ayah ajak bergambar tak mau

        Menyempat raya rumah kawan sekolah, Suhaila


Cuma tak dapat nak ke Pontian lagi walaupun tak la jauh mana tapi tak apa la tak raya pun nanti ada masa terlebih sikit kami ke sana. Agak ramai juga waris dan keluarga di sana. Ada juga mereka datang beraya di rumah baru-baru ini. Alhamdulillah. 

        Sebahagian tetamu yang berkunjung ke rumah tahun ini yang sempat ku snap gambar mereka

Rumah kawan-kawan sekolah tahun ni pun tak ramai dapat redah, kadang bertembung pula masing-masing nak ke open house rumah keluarga. Nak buat macam mana kan. Juga tak dilupakan kawan-kawan BAKAT, terima kasih yang sudi jemput datang ke rumah jamu menu yang sedap-sedap belaka. 



       Raya ke 15 haritu baru jumpa makanan ibunda ni, mujur dua pupu Kak Ina rajin buat masa open house




Tuan rumah dah tak larat nak masak, diordernya pizza berkotak-kotak untuk kami. Alhamdulillah 

Rumah jiran dapat juga la sebuah dua rumah tapi syukur di penghujung raya ni dapat join marhaban lorong rumah aku ni. Jadi dapat juga la hasrat tu nak berkumpul, bermaaf-maafan sesama jiran tetangga. Selain berkongsi rezeki potluck dan sebagainya. 



Sekian cerita ringkas dan perkongsian Syawal 1444H/2023M ini. Walaupun atas kekangan masa tak dapat nak pulun semua, dengan musim cuaca panas membahang pada musim perayaan ini, aku tetap bersyukur Alhamdulillah dapat beraya bersama. Semoga kita semua berjumpa lagi di Aidilfitri tahun hadapan dan dapat beraya lagi bersama insan-insan tersayang. In sya Allah..aaminn aaminn yaa rabbal alaminn...




1 comment:

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.