Mengimbau Memori 1 Syawal

 

Assalamualaikum..hai semua pembaca blog Faizzah Amir.. 


Baru menyempat nak share gambar-gambar raya pertama haritu. 


Alhamdulillah tahun ni raya di Cheras lagi kampung belah suami.

                              Sebahagian family in law





 Kalau ada yang masih tak tahu kenapa 2 tahun berturut aku memilih untuk raya di kampung suami, kisahnya suami kerja di Johor dan kami menetap bersama ibu ayah aku. Jadi tak terasa la perlu buat perjanjian sistem giliran pun hehehe..

 

         Bila anak fruit jadi fotografer, macam² style la dia suruh buat,, maksu paksu nya layankan je hehehe



Biasanya kami ikut pada cuti, kelapangan dan rezeki. Satu hal nya lagi kerja suami pula tak selalu ada cuti yang boleh rentas negeri. Jadinya bila berpeluang tak kisah la cuti perayaan atau apa sekalipun kami cuba sebaik mungkin luangkan masa pulang ke kampung halaman suami. Terpaling kampung lah sangat KL tu kan hahaha.



Perbezaan raya tahun lepas dan tahun ni selain dari tema baju, tahun ni tak ada la raya terkejut macam tahun lepas kan kuikuikui. Tahun lepas berpeluang raya pertama dengan mak mertua, keluarga Abang Ipar & Kak Biras kite & anak-anaknya, tahun ni pula berpeluang raya pertama dengan Kak Ipar no 5 & Abang Biras kite juga anak-anak mereka. Syukur Alhamdulillah. 

              Mak mertua dan sebahagian cucu-cucu nya


Pagi raya tu macam biasa la aku selaku anak tunggal call ibu ayah di Johor dahulu memohon maaf tanpa salam (balik nanti baru salam). Alhamdulillah ibu ayah gembira katanya masak-masak ringkas untuk dibawa ke rumah adik beradik mereka. Syukur juga la keluarga di Johor semua ramai yang tinggal berdekatan. 

Sambung kisah raya pertama di KL ni, lepas solat raya, bermaaf-maafan, menjamu selera, kami bergerak ke tanah perkuburan arwah bapa mertua. Cuaca agak terik tak mengizinkan untuk berlama sangat kat situ.


         Tiap tahun salam suami nak tergelak kuikuikui 



Balik rumah kejap sambung beraya pula ke rumah kenalan kak ipar di Salak Tinggi. Terubat juga rindu dapat tengok suasana kampung sikit hehehe. Dari situ kami terus pula bergerak ke Mantin, Negeri Sembilan rumah Kakak Ipar Sulung. 


Balik ke rumah malam-malam tu bawa baju ke laundry kemas luggage sesiap sebab esoknya nak beraya keluar dari bandar KL..kemana tu? Hehehe...tunggu la artikel seterusnya..




 

No comments

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.