4 Langkah Untuk Dapatkan Kulit Yang Cantik dan Sihat Dengan Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced


Siapa je tak suka dapat kulit wajah yang cantik dan sihat kan? Bukan perempuan je nak jaga kulit muka, lelaki pun mesti nak jaga kulit muka kan. Barulah keyakinan terserlah lagi-lagi bila berhadapan dengan orang.

Ok pernah dengar tak jenama Cosmoderm? Sebelum ni pun aku pernah tulis artikel pasal skincare dari Cosmoderm. Untuk pengetahuan korang, Cosmoderm ialah jenama yang khusus dalam produk penjagaan kulit  "Skin-Health Concern" selama 20 tahun untuk memberikan penyelesaian khusus untuk masalah kulit biasa seperti kulit berjerawat dan berminyak, kulit kering, pigmentasi, sensitif dan lain-lain. 


Sebagai jenama yang memenuhi sasaran pengguna yang mempercayai Kecantikan Bermula Dengan Kulit Yang Baik Dan Sihat, Cosmoderm telah melancarkan rangkaian baru yang disebut COSMODERM SKIN LAB PERFECT BALANCED, rangkaian yang memfokuskan untuk memiliki kulit yang sihat dan menenangkan dengan ramuan duo yang kuat Prebiotik dan Calamine.


Untuk kali ini, Cosmoderm mempromosikan #SKINDEPENDENCE yang bermaksud "Bebas dari Kulit Tidak Sihat". Cosmoderm telah mengembangkan rangkaian perawatan kulit yang tepat dengan Prebiotic yang terbukti bermanfaat untuk kulit. Apa itu Prebiotic?  Probiotic yang merupakan bakteria baik yang dapat dijumpai di dalam tubuh dan kulit manusia untuk memastikan bahawa tubuh dan kulit manusia tetap sihat. Seperti manusia, bakteria baik ini (Probiotik) memerlukan makanan untuk mendapatkan keseimbangan mikrob yang sihat. Makanan ini dipanggil Prebiotik yang:

🌸Mengimbangi mikrobioma kulit untuk mengelakkan kemerahan kulit sementara

🌸Meningkatkan perlindungan pada permukaan kulit 

🌸Memastikan penghalang kulit tetap utuh dan sihat.

🌸Prebiotik juga dapat meningkatkan cahaya dan keselesaan kulit kerana penstrukturan semula, kesan yang berkhasiat dan juga menenangkan kulit.


Bahan lain yang boleh didapati di Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced baru adalah Calamine. Calamine Lotion adalah astringen ringan dan antiseptik yang membantu:

🌷 Untuk melegakan gejala kemerahan kulit, selaran matahari yang ringan, gatal-gatal kulit dan keadaan kulit yang kecil. 

🌷Ianya tersenarai dalam Senarai Ubat-ubatan Penting Organisasi Kesihatan Sedunia (WHO) kerana menjadi ubat yang berkesan dan selamat untuk kesihatan.

🌷Formulasi Calamine yang digunakan di Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced adalah kelas Calamine yang lebih tinggi yang digunakan dalam industri kosmetik. Tahap calamine yang lebih tinggi menjadikan kulit korang lembut, licin, dan lebih sihat.

🌷Ramuan duo hebat ini berfungsi secara sinergi untuk memberikan "Kulit Cantik yang Lebih Sihat" kepada pengguna.


Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced mewujudkan kulit yang menenangkan dan sihat yang bebas dari kemerahan kulit, kerengsaan kulit, mengurangkan kegatalan kulit dan menenangkan selaran matahari dengan empat produk iaitu Cleanser, Toning Lotion, Moisturizer dan SunScreen. Complete kan. 


Dengan hanya 4 langkah meh aku cerita sikit cara menggunakan produk  Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced ~~

Langkah 1: Cosmoderm Perfect Balanced Foaming Cleanser 100ml (RM29.90)

Pembersih berbuih membantu membersihkan dan membersihkan kulit secara mendalam sambil menenangkan kemerahan kulit. Ia juga meningkatkan penyerapan kulit dari bahan berkhasiat lain sehingga produk seterusnya mudah disapukan pada kulit.

Cara Menggunakan ~ Picit sedikit pembersih ke telapak tangan. Basuh dan urut dengan lembut. Bilas dengan air bersih.

💗 Bahagian terbaik dari pembersih ini ialah ia menghasilkan banyak buih, tetapi ia tidak mengeringkan kulit. Yang bestnya, korang tengok pada packaging ada tercatit No '1' untuk menunjukkan rutin urutan penjagaan kulit. Ini akan memudahkan lagi pengguna untuk mengikuti langkah-langkah yang betul untuk menggunakan rangkaian Cosmoderm Perfect Balanced.


Langkah 2: Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion 120ml (RM45.90)

Diformulasikan dengan Prebiotik dan 20,000 ppm Calamine, toning toning ini membantu menenangkan dan menenangkan kemerahan sambil membangunkan keupayaan penyerapan kulit. Semakin tinggi Bahagian Per Juta (ppm) dalam produk, semakin berkesan produk tersebut. Selain itu, lotion pengencang ini meningkatkan kelembapan kulit.

Cara menggunakan ~ Goncang sebelum digunakan sehingga calamine bercampur dengan baik dengan air pengencang. Tuangkan toning lotion ke telapak tangan dan tepuk lembut ke muka dan leher. P / s Jangan Gunakan Cotton Pad atau jika tidak, ia akan menyerap kebaikan Calamine.

💗 95% bersetuju bahawa Cosmoderm Perfect Balanced Toning Lotion berkesan untuk meningkatkan kemerahan kulit selepas permohonan *

* Produk ini telah diuji oleh 300 ahli Home Tester Club


Langkah 3: Cosmoderm Perfect Balanced Soothing WOW Cream 50ml (RM65.00)

Dengan Calamine dan 30,000 ppm Prebiotic, krim WOW yang menenangkan ini membantu mengembalikan kelembapan kulit serta meringankan cela pada kulit. Dengan Teknologi Water-In Oil-In Water (WOW), kelembapan diserap dan terkunci pada kulit yang membantu kulit korang kekal terhidrat.

Cara menggunakan ~ Pam sejumlah Krim Menenangkan WOW ke telapak tangan dan urut dengan lembut ke muka dan leher.

💗 Korang luangkan sedikit masa untuk memanjakan kulit dengan Krim WOW ini untuk memastikan tekstur akan diserap sepenuhnya ke dalam kulit.


Langkah 4: Cosmoderm Perfect Balanced SunMilk SPF25PA ++ 50ml (RM65.00)

Diformulasikan dengan Prebiotik dan Calamine, pelindung matahari ini melindungi kulit daripada UVA dan UVB yang boleh menyebabkan kerosakan pada kulit. Selain itu, ia meningkatkan perlindungan permukaan kulit daripada tekanan persekitaran dan membantu menghilangkan kulit dari sinar matahari dan kulit kering.

Cara menggunakan ~ Pam sejumlah SunMilk SPF25PA ++ ke telapak tangan dan urut dengan lembut ke muka dan leher.

💗 Pelindung matahari ini sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

Urutan Penggunaan (Siang) : 

Step 1 ~ Cleanser  ➡️ Step 2 ~ Toning Lotion ➡️ Step 4 ~ SunMilk SPF25PA++


Urutan Penggunaan (Malam) :

Step 1 ~ Cleanser ➡️ Step 2 ~ Toning Lotion ➡️ Step 3 ~ Soothing WOW Cream


Untuk hasil terbaik, gunakan keempat-empat produk bersama-sama untuk menikmati keberkesanan ⤵️

🌸 Keseimbangan pH kulit

🌸 Memerangi radikal bebas

🌸 Meredakan kemerahan kulit

🌸 Melembapkan

🌸 Memulihkan

🌸 Perlindungan UV


Keempat-empat produk dari Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced telah diuji secara dermatologi, sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif dan BEBAS dari ~~

📌Paraben

📌Wangian

📌Pewarna Buatan 

Aku sendiri pun baru hari ke 3 guna set Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced ni. Nampak perubahan tu kulit rasa lembut sikit dari sebelum ni, dan rasa calming je pakai krim ni kat kulit. Tak ada rimas or gatal-gatal ke. 

Kalau korang berminat nak cuba, rangkaian Cosmoderm Skin Lab Perfect Balanced kini boleh didapati di farmasi atau drugstore seluruh Malaysia. Untuk info lanjut dan promosi terbaru dari Cosmoderm korang boleh rujuk website dan sosial media Cosmoderm seperti tertera di bawah ⤵️⤵️

Facebook: Cosmoderm

Instagram: Cosmoderm

Website: www.cosmoderm.com.my










3 comments:

  1. Best pakai yang ni.. Sesuai dgn kulit yg sensitif ni..

    ReplyDelete
  2. Selalu juga baca review tentang cosmoderm tapi belum pernah cuba. Suka tengok warna bekasnya tu. Cantik lembut.

    ReplyDelete

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.