TOP Sumbang Pek Prihatin Untuk Menaikkan Semangat Petugas Kesihatan Barisan Hadapan dan Menggalakkan Vaksinasi Remaja

 




TOP Sumbang Pek Prihatin Untuk Menaikkan Semangat Petugas Kesihatan Barisan Hadapan dan Menggalakkan Vaksinasi Remaja


      TOP Advanced Micro-Clean Tech Liquid Detergent terdapat enam variasi.

 

Malaysia kini berada pada fasa pemulihan dengan kadar vaksinasi dewasa melebihi 90% dan jangkitan baharu semakin berkurangan. Manakala golongan remaja berusia antara 12 hingga 17 tahun kini sedang menerima vaksin. Sektor perniagaan, sekolah-sekolah dan institusi pengajian tinggi juga akan mula dibuka semula. Di samping itu, pengembaraan domestik  semakin rancak dengan lebih banyak destinasi percutian dibuka kepada orang ramai. Harapan untuk pulih tidak pernah pudar; namun masih banyak yang perlu dilakukan oleh petugas barisan hadapan Covid-19 Kementerian Kesihatan sungguhpun berhadapan dengan risiko jangkitan. 


TOP berhasrat untuk mewujudkan satu kitaran murni untuk menaikkan semangat dan memberi sokongan kepada semua yang terlibat dalam usaha-usaha menentang penularan Covid-19, khususnya kepada petugas barisan hadapan KKM yang merawat pesakit, pemvaksin dan kakitangan NGO, pada masa sama turut memberi motivasi kepada masyarakat umum untuk mendaftar dan menerima vaksin.



       Penghantaran istimewa untuk pek penjagaan TOP detergent kepada petugas-petugas barisan hadapan Hospital Sungai Buloh Covid-19.


Sehubungan itu, TOP telah menyumbang sebanyak 17,000 pek prihatin bahan pencuci pakaian Advanced Micro-Clean Tech kepada petugas barisan hadapan KKM yang merawat pesakit COVID-19, pemvaksin di 17 Pusat Pemberian Vaksin (PPV) KPJ Healthcare Berhad (KPJ Healthcare) dan kakitangan di enam Anjung Singgah iaitu pusat intervensi sosial untuk gelandangan.


       Sampel TOP detergent untuk rakyat yang mengambil vaksin di KPJ Klang.


Petugas-petugas barisan hadapan Hospital Kuala Lumpur gembira mendapat pek penjagaan TOP Advanced Micro-Clean Tech Anti-Virus detergent

Kira-kira 96,000 pek bahan pencuci pakaian TOP telah dan akan disumbangkan kepada individu yang telah divaksin, termasuk 6,000 pek yang diperuntukkan kepada remaja berusia 12 hingga 17 tahun yang akan menerima dos pertama vaksin dengan nilai keseluruhan sumbangan melebihi RM424,000. 



YB Khairy Jamaluddin, Kementerian Kesihatan Malaysia.


“Kejayaan vaksinasi, khasnya di Lembah Klang, telah memperlihatkan penyusutan kadar pesakit kritikal di hospital, mengurangkan tekanan kepada petugas kesihatan. Kita perlu membentuk tabiat dan amalan-amalan yang bertanggungjawab untuk hidup bersama virus Covid-19. Jadikan prosedur operasi standard (SOP) sebagai sebahagian daripada gaya hidup anda bagi melindungi komuniti sekeliling dan memberikan kelapangan kepada petugas barisan hadapan setelah penat berjuang dari segi fizikal, mental dan emosi selama 19 bulan. Saya menyeru orang ramai untuk melakukan ujian COVID-19 kendiri dengan lebih kerap terutamanya jika anda sering beriteraksi dengan orang ramai secara fizikal. Kami amat berbesar hati menerima sumbangan daripada Southern Lion dan TOP yang dilihat bertepatan pada masanya ini,” kata Menteri Kesihatan, Khairy. 



TOP, jenama pencuci pakaian No 1 di Malaysia, dikilangkan oleh Southern Lion Sdn Bhd bagi pihak Lion Corporation of Japan. 


   Mr Kazuo Mabuchi, Pengarah Urusan Southern Lion Sdn Bhd.


Pengarah Urusan Southern Lion Sdn Bhd, Kazuo Mabuchi berkata, “Kami menghargai segala pengorbanan dan keberanian yang ditunjukkan oleh petugas-petugas barisan hadapan, dan ingin menyampaikan rasa penghargaan tersebut menerusi hadiah berfungsi ini kerana TOP prihatin kepada anda. Pek prihatin bahan pencuci pakaian anti-virus TOP Advanced Micro-Clean Tech boleh bertahan selama lebih sebulan bagi sebuah keluarga dengan empat orang isi rumah. Kami telah bekerjasama dengan KPJ Healthcare untuk mengagihkan serbuk bahan pencuci TOP kepada individu yang telah divaksinasi. Ini merupakan cara yang positif untuk menghargai mereka yang mengambil langkah bertanggungjawab bagi melindungi diri dan semua. Kami juga akan menjalin usaha sama dengan JKJAV untuk menghargai remaja berusia 12 hingga 17 tahun yang menerima vaksin mereka. Ini merupakan satu langkah yang besar bagi kami, namun syarikat kami percaya ia mampu membantu mereka yang menerimanya.”


“Kami sedang bekerjasama dengan KPJ Healthcare dalam menyumbang serbuk pencuci TOP kepada individu yang hadir bagi mendapatkan vaksin mereka. Ia merupakan cara positif dalam menghargai mereka yang mengambil langkah untuk melindungi diri dan juga orang lain. Usaha ini merupakan satu inisiatif besar kepada kami, namun syarikat percaya bahawa ia amat bermanfaat,” jelas En Mabuchi dari Southern Lion.


Kakitangan di enam pusat transit bagi orang gelandangan, Anjung Singgah, di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Perak, Johor dan Sarawak juga merupakan golongan yang berisiko yang terdedah dengan virus COVID-19 kerana mereka juga merupakan barisan hadapan yang menyediakan khidmat kepada pelbagai golongan yang memerlukan.


      Petugas barisan hadapan di enam pusat transit campur tangan sosial Anjung Singgah telah mendapat pek penjagaan daripada TOP. 


“Kakitangan di pusat kami sentiasa berhubungan dengan mereka yang didapati positif COVID-19. Malah ada di antara mereka mengenali individu yang telah tewas melawan penyakit ini. Kami berdepan dengan risiko setiap hari, dan hanya dilindungi menerusi vaksin dan kepatuhan ketat SOP yang telah ditetapkan. Namun, kami tidak berhenti berkhidmat. Kami berasa amat gembira kerana TOP melihat, mengiktiraf serta menghargai usaha kami. Keberkesanan pencuci TOP menyingkirkan 99.9% virus, yang turut merangkumi virus COVID-19 dan Influenza A, adalah amat penting buat kami,” kata En Amir Rudin Abdul Rahman, Pegawai Operasi, Anjung Singgah, Yayasan Kebajikan Negara. 


Mabuchi menambah, “Kami berbangga kerana diberi peluang untuk memperkasakan rakyat Malaysia daripada peringkat komuniti untuk lebih peka dan prihatin menerusi inovasi TOP. Setiap kita memainkan peranan penting untuk mengambil langkah bagi mengekang penularan Covid-19 termasuk mendapatkan vaksinasi dan dos penggalak, memakai pelitup muka, menyahkumah tangan dan mencuci pakaian menggunakan bahan pencuci yang terbukti menyingkirkan virus Covid-19. Dalam semangat #KitaJagaKita, kami bersama-sama anda dalam mendepani keadaan semasa yang mencabar.”


TOP telah memperkenalkan Bebas Melangkah sebuah video muzik penghargaan yang menyerlahkan peranan dan sumbangan barisan hadapan, kakitangan pemvaksinan dan individu yang memilih untuk mendapatkan vaksin agar mereka kekal teguh dalam mendepani COVID-19 dan sentiasa positif dalam sama-sama berusaha mengatasi pandemik ini.


Lagu Ini  telah ditulis dan digubah oleh Amy Bong, dan dinyanyikan oleh Amira Othman dan Irfan Harris. Tontoni video muzik tersebut di  YouTube (https://youtu.be/eJG6oZZVk5c dan kongsikan sebagai tanda sokongan anda kepada petugas barisan hadapan kita. 




Mengenai Southern Lion Sdn Bhd

Southern Lion Sdn. Bhd. adalah syarikat usahasama 50/50 antara Lam Soon (M) Bhd dan LION CORPORATION, Jepun. Ia meningkatkan kualiti kehidupan pengguna Malaysia secara berterusan dengan menawarkan produk rumahtangga berkonsep inovatif dari penjagaan fabrik, penjagaan rumah dan kecantikan serta penjagaan gigi dengan harga yang berpatutan. Southern Lion adalah pengeluar pencuci pakaian pertama yang diperakui ISO 9001.


Mengenai Pencuci Pakaian TOP

TOP yang merupakan Jenama Pencuci Pakaian No 1 di Malaysia merupakan jenama yang inovatif, memberi tumpuan kepada pengguna oleh Lion Corporation Japan, yang telah menaikkan taraf cara kita mencuci pakaian di Malaysia melalui penyelidikan berterusan, menghasilkan inovasi termaju untuk berkhidmat dan memperbaikkan kehidupan pengguna. 


TOP boleh didapati di seluruh negara melalui pasar raya besar, pasar raya, kedai cucian dan laman atas talian yang dipercayai, TOP boleh didapati dalam pelbagai bentuk dan saiz paket, bersesuaian dengan keperluan cucian yang berlainan. Untuk maklumat lanjut: layari http://www.southernlion.com.my



No comments

All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. [https://faizzahamir.blogspot.com/] does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information.

Thank You.